Vergoeding personenalarmering

Wat krijg je vergoed voor personenalarmering? Bekijk de vergoeding in onze zorgverzekeringen.

Wat krijg je vergoed?

Personenalarmering (of alarmeringssysteem) krijg je vergoed uit jouw basisverzekering. Je kunt voor vergoeding in aanmerking komen als je lichamelijk gehandicapt bent en er een duidelijke noodzaak bestaat om in geval van nood onmiddellijk medische of technische hulp van buitenaf in te roepen om complicaties te voorkomen. Daarbij ben je gedurende langere tijd op jezelf aangewezen en ben je tevens in een noodsituatie niet in staat om zelfstandig de telefoon te bedienen.


Dit krijg je vergoed:

  • Een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • Begeleiding en instructie
  • Aansluiting op een alarmcentrale die 24/7 bemand is
  • Onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Dit krijg je niet vergoed:

  • Abonnementskosten op de alarmcentrale
  • Telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • Epi-alarm
  • Alarmbelmat (eventueel vergoeding mogelijk uit de aanvullende verzekering)
  • Alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid (eventueel vergoeding mogelijk uit de aanvullende verzekering)

2017 en 2018

Je hebt recht op de volgende vergoeding:

VerzekeringVergoeding
Basisverzekering CZdirect
  • 100% bij gecontracteerde zorgverlener
  • 65% van de nota tot maximaal 65% van het afgesproken tarief* bij niet-gecontracteerde zorgverlener
StartGeen vergoeding
Basic Geen vergoeding
ExtraGeen vergoeding

* Het afgesproken tarief is het gemiddelde tarief dat wij bij gecontracteerde zorgverleners / leveranciers betalen voor de zorg die je krijgt of het hulpmiddel dat je krijgt of leent. Bekijk de verschillende tarievenlijsten.

Eigen bijdrage en eigen risico

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. Je betaalt ook geen eigen risico.

Waar kun je terecht?

Op zoek naar een leverancier die een contract met ons heeft? Vind een geschikte leverancier External link in jouw buurt.

Je kunt jouw selectie verfijnen op: Personenalarmering of Alarmeringsapparatuur.


Je bent dan verzekerd van:

  • Snelle levering: de apparatuur wordt binnen 5 werkdagen geplaatst;
  • Spoedopdrachten worden binnen 2 dagen uitgevoerd;
  • Tussen 08.00 uur en 21.30 uur is er een storingsdienst bereikbaar;
  • Een 2-wekelijks controle die plaatsvindt op de werking van de apparatuur;
  • Een uitvoerige instructie bij de eerste aflevering door een ervaren en speciaal daartoe opgeleide medewerker van de leverancier.

Je moet altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan ons. Je doet dit door een medische diagnose van jouw behandelend arts waaruit blijkt dat je de apparatuur nodig hebt, te mailen naar: mbz.hulpmiddelen@cz.nl


Als je de apparatuur niet meer nodig hebt, moet je dit melden aan de leverancier en aan CZdirect De leverancier is verantwoordelijk voor een goed functionerend hulpmiddel. Heb je geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waarmee we afspraken hebben gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.


Heb je het niet meer nodig? Dan moet je dit melden aan de leverancier en aan onze afdeling Medische Beoordelingen door te mailen naar mbz.hulpmiddelen@cz.nl. De apparatuur wordt dan weer bij je opgehaald.


disclaimer
We vermelden op onze website zo zorgvuldig mogelijk onze vergoedingen en voorwaarden. Maar of we uiteindelijk jouw zorg vergoeden en voor welk bedrag, hangt af van de officiële polisvoorwaarden en vergoedingsoverzichten en reglementen.


Ben je op zoek naar de vergoedingen en voorwaarden van voorgaande jaren? Die vind je op Mijn CZ External link.