Vergoeding aangepast bed

Wat krijg je vergoed voor een aangepast bed? Bekijk de vergoeding in onze zorgverzekeringen.

Wat krijg je vergoed?

Heb je een diagnose voor verpleegzorg? Dan kom je in aanmerking voor een aangepast bed. Een aangepast bed kan ook noodzakelijk zijn voor mensen die daardoor zelfstandig blijven.

Een aangepast bed en de eventueel benodigde, aan het bed gerelateerde hulpmiddelen, krijg je vergoed uit je basisverzekering.

2017

Je hebt recht op de volgende vergoeding:

VerzekeringVergoeding
Basisverzekering CZdirect
  • 100% bij gecontracteerde zorgverlener
  • 65% van de nota tot maximaal 65% van het afgesproken tarief* bij niet-gecontracteerde zorgverlener
StartGeen vergoeding
Basic Geen vergoeding
ExtraGeen vergoeding

* Het afgesproken tarief is het gemiddelde tarief dat wij bij gecontracteerde zorgverleners / leveranciers betalen voor de zorg die je krijgt of het hulpmiddel dat je krijgt of leent. Bekijk de verschillende tarievenlijsten.

2016

Je hebt recht op de volgende vergoeding:

VerzekeringVergoeding
Basisverzekering CZdirect
  • 100% bij gecontracteerde zorgverlener
  • 65% van de nota tot maximaal 65% van het afgesproken tarief* bij niet-gecontracteerde zorgverlener
StartGeen vergoeding
Basic Geen vergoeding
ExtraGeen vergoeding

* Het afgesproken tarief is het gemiddelde tarief dat wij bij gecontracteerde zorgverleners / leveranciers betalen voor de zorg die je krijgt of het hulpmiddel dat je krijgt of leent. Bekijk de verschillende tarievenlijsten.

Eigen bijdrage en eigen risico

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. Je betaalt ook geen eigen risico.

Waar kun je terecht?

Op zoek naar een leverancier die een contract met ons heeft? Vind een geschikte leverancier. U kunt uw selectie verfijnen op: bedden.

Vragen over uw bed? Neem contact op met uw leverancier. Is uw bed van CZ voor 1-1-2017 geleverd? Dan kunt u met uw vragen terecht bij Kersten, bereikbaar per telefoon: (088) 500 59 99 of per e-mail: klantenservice@kerstengroep.nl.


Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) aan ons vragen. Je doet dit door de medische diagnose van je arts (medisch specialist voor kinderbed) samen met een offerte van de leverancier te e-mailen: mbz.hulpmiddelen@cz.nl.

Als je het bed niet meer nodig hebt, moet je dit melden aan de depothouder en aan de afdeling Medische Beoordelingen van CZdirect: mbz.hulpmiddelen@cz.nl. Het bed wordt dan weer bij jou opgehaald.


disclaimer
We vermelden op onze website zo zorgvuldig mogelijk onze vergoedingen en voorwaarden. Maar of we uiteindelijk jouw zorg vergoeden en voor welk bedrag, hangt af van de officiële polisvoorwaarden en vergoedingsoverzichten en reglementen.


Ben je op zoek naar de vergoedingen en voorwaarden van voorgaande jaren? Die vind je op Mijn CZ External link.