Vraag en antwoord: zorgverzekering en overlijden

Mag ik van verzekering veranderen?

Omdat je een eigen polis krijgt, mag je enkele dingen wijzigen. Neem contact op met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Vergoeden jullie het vervoer als iemand in het buitenland overlijdt (repatriëring)?

Nee, repatriëring wordt door ons niet vergoed. Misschien is er een vergoeding mogelijk vanuit je reisverzekering. Wij adviseren je hiervoor contact op te nemen met je reisverzekeraar.

Waarom komen sommige rekeningen zo laat?

Dat heeft te maken met de manier waarop sommige zorgkosten worden afgerekend. Zo heeft de overheid regels opgesteld voor het in rekening brengen van ziekenhuiskosten. Hierdoor ontvangen wij rekeningen soms pas later.

Wat als je naaste het eigen risico gespreid betaalde?

Wij zetten de deelname aan de regeling gespreid betalen eigen risico stop voor je naaste. Wij sturen je hiervoor een eindafrekening.

Wat doe ik met ongebruikte medicijnen?

Gooi ongebruikte medicijnen niet bij het huisafval, maar breng ze terug naar de apotheek.

Wat gebeurt er met de verzekering als een kind op dezelfde dag geboren en overleden is?

We verzekeren het kind voor deze dag en vergoeden de eventuele kosten die voor het kindje gemaakt zijn. We maken geen nieuwe polis op en je betaalt geen premie.

Wat moet je doen met de hulpmiddelen van je naaste?

Dat ligt er aan van wie het hulpmiddel is:

  1. Is het hulpmiddel eigendom van uw naaste? Dan hoef je niets te doen.
  2. Is het hulpmiddel in bruikleen? Dan moet het terug naar de leverancier. In overleg met jou wordt het opgehaald. Neem daarvoor contact op met onze Klantenservice of met de leverancier.
  3. Weet je niet van wie het hulpmiddel is? Bel dan met onze Klantenservice. Dan zoeken we samen uit hoe het zit.