Waarom maakt CZdirect nieuwe afspraken voor hulpmiddelen?

We willen dat je waar krijgt voor je geld. Daarom maken we voor 2016 nu al nieuwe afspraken met leveranciers van hulpmiddelen. Wat betekent dit voor jou?

Samen betalen we de zorg

Je kunt in Nederland rekenen op uitstekende zorg. Die zorg betalen we samen. CZdirect wil als zorgverzekeraar goede zorg voor een goede prijs. Nu én in de toekomst.

Onnodig dure hulpmiddelen

Uit onderzoek blijkt dat sommige hulpmiddelen erg duur zijn. Onnodig duur. We gaan scherpe afspraken maken met leveranciers zodat ze hun hulpmiddelen aanbieden voor redelijke prijzen.

Tijd om nieuwe afspraken te maken

We gaan in 2015 nieuwe afspraken maken met leveranciers van verschillende hulpmiddelen. Die afspraken gaan in per 2016 en gelden voor:

  • Incontinentiemateriaal
  • Stomamateriaal
  • Zuurstof

Ook maken we voor een aantal regio’s nieuwe afspraken met taxibedrijven over zittend ziekenvervoer (taxivervoer).

Prijs én kwaliteit

Uiteraard blijft CZdirect hoge eisen stellen aan de kwaliteit van de hulpmiddelen en de service van de leverancier. We bezuinigen niet op kwaliteit. De kosten willen we onder controle houden door met minder leveranciers zaken te doen en door de prijs per product te verlagen.

Wat merk jij ervan?

Gebruik je stomamateriaal, incontinentiemateriaal, extra zuurstof of maak je gebruik van taxivervoer? Dan kan het zijn dat er voor jou iets verandert met ingang van 2016; bijvoorbeeld dat je jouw hulpmiddel en de service krijgt van een andere leverancier. Of mogelijk krijg je een andere taxivervoerder.

Verandert er iets? Dan krijg je van CZdirect een brief

Als er in 2016 iets voor jou verandert, stuurt CZdirect je dit jaar een persoonlijke brief met een toelichting wat er precies in jouw situatie verandert. Je hoeft tot die tijd niets te doen.

Heb je nog vragen?

We kunnen ons goed voorstellen dat je nu al vragen hebt. CZdirect staat voor je klaar. Bel ons op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur op (076) 52 43 700.